There was an error in this gadget

Saturday, January 28, 2012

(Mulakan seperti doa biasa) Auzubillahhiminasyssyatonirrajim…..

(Ismul A’zam) Wailahukum……….. wahuwal ‘aliyyul azim / lahaulawalaquwwata……… azim / (puji Allah dengan zat dan sifat-sifatNya yang Agung)

Tasbih (Subhanakallahuwabihamdihi………………… wamidadakalimatihi.)

(Selawat kepada Nabi Muhammad) Sebaik-baik selawat merupakan selawat selepas syahadah semasa tahiyyat sehinggalah tamat tahiyyat akhir.

(Doa kepada ibu bapa) Robbighfirli………………. Soghiro

Ya Allah pemilik jasad dan rohku,

Ampunkanlah dosa daku, dosa kedua ibu bapa daku, dosa kaum kerabat daku, dosa sahabat-sahabat daku, dan dosa para muslimin muslimat, samada yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia.

Ya Allah Ya Aziz Ya Jabbar Ya Zaljalaliwalikram

Panjangkanlah umurku dalam keberkatan, lapangkanlah rezekiku seluas-luasnya, kurniakan daku isteri-isteri yang cantik penyejuk mata solehah penyejuk jiwa, jadikan anak-anak untukku adalah anak-anak yang taat padaMu, RasulMu, agamaMu, dan juga taat kepada daku.

Ya Allah yang daku di dalam kekuasaanMu,

Kurniakan daku petunjuk hidayah, mencintai agamaMu tanpa berbelah bagi. Jagailah kedua orang tuaku sebagaimana mereka menatang daku sewaktu daku kecil, kurniakan mereka hidayah dan taat setia kepadaMu. Kepada sahabat-sahabat daku, jadikanlah mereka sahabat sejati yang taat, setia, dan berkasih sayangnya daku dengan mereka adalah kerana kemurniaan cintaMu Ya Allah Ya Rahim.

Ya Allah,

Jangan biarkan daku bertatih dalam perjalanan menuju agamaMu. Andai kata daku jatuh, jangan biarkan daku tersungkur. Kurniakanlah seseorang yang mampu mengangkat daku kembali ke jalanmu Ya Allah. Jadikan daku teman yang mampu menemani daku dalam mencapai cintaMu Ya Allah

(Doa supaya tidak dijadikan sia-sia) Robbana makholaktahazabatila subhanafakina azabannar.

(Doa kurniakan keluarga yang soleh) Robbana hablana min azwajina……………… lilmuttqina i mama

(Doa selamat dari neraka) Robbana atina fiddunia hasanah wafilakhirotihasanah wakina azabannar 3x

Istajib doa ana Ya Allah 3x

Solallahualaihiwasallam walhamdulillahirobbil alamin.

Amin, Ya Robbal Alamin


suatu hari, dua tahun yang lepas.. seorang sahabat yang aku amat sayangi, meminta kepadaku secebis doa yang mudah untuk dirinya hafal, dan lafazkan.. dan inilah doa yang aku berikan kepadanya.. kelmarin, semalam, hari ini, dan esok, aku sentiasa merinduinya.. rindu yang teramat dalam..

No comments:

Blog Stats

SEKAYU

SEKAYU